PSYCHOLOG

http://www.mp35.czest.pl/archiwum/data/uploads/psycholog-1006/zestaw-lato-marzena-dziadkowiec-1.pdf

W tym trudnym czasie dla nas (a co dopiero dla Naszych Maluchów) musimy zmierzyć się z zadaniem, którym jest pomoc dzieciom w poradzeniu sobie z lękiem, stresem, nieznaną sytuacją, izolacją. Pomoże im to nie tylko w czasie epidemii ale także później – w innych kryzysowych sytuacjach. Pamiętajmy, że musimy rozmawiać z naszymi Pociechami, tłumaczyć im – nie straszyć! Musimy nauczyć je odpowiedzialności nie tylko za siebie ale też innych – poprzez odpowiedzialne nawyki, konkretne zachowania.

Proszę pamiętać, że jestem do Państwa dyspozycji pod adresem mailowym justyna.krukowska.psyche@gmail.com

Psycholog Manuel Molina stworzyła bajkę o koronawirusie, która w obecnej chwili została przetłumaczona już na kilkanaście języków! Mam nadzieję, że pomoże Państwu oraz Waszym dzieciom w obecnej sytuacji.

http://www.mp35.czest.pl/archiwum/data/uploads/bajka-o-koronawirusie-2020/bajka-o-koronawirusie-1.pdf

Dla Rodziców za to proponuję artykuł, w którym Maria Tuchowska – nauczyciel, teolog i polonista z ogromnym doświadczeniem, również w pracy z dziećmi i młodzieżą o specjalnych potrzebach edukacyjnych podpowiada jak być rodzicem w czasie kwarantanny i nie zwariować

PODSTAWOWE ZASADY:

1. NIE ZGRYWAJ SUPERBOHATERA

2. STOSUJ KOMUNIKACJĘ ASERTYWNĄ

3. PLANUJ STRATEGICZNIE

4. PAMIĘTAJ O ODPOCZYNKU

5. ZADBAJ O SIEBIE

http://www.mp35.czest.pl/archiwum/data/uploads/superbohater-2020/byc-rodzicem-w-czasie-kwarantanny.pdf

30.06.2020

Dzisiaj na koniec porozmawiamy o Rodzinie. Zapraszam Was, rodzinnie, do wykonania ćwiczeń, porozmawiania o Was.

Dobrego czasu i wspaniałych wakacji!

Pozdrawiam

(% gallery name=psycholog-3006 %)

…………………………………………………

26.06.2020

Dzisiaj garść propozycji ćwiczeń rozwijających koordynację wzrokowo-ruchową, koncentrację uwagi, planowanie ruchu.

– ćwiczenia dłoni (machanie, krążenie, klaskanie, naśladowanie np. gry na skrzypcach, na trąbce, układanie modeli z dłoni np. dziób, kula, kwiat, piramidka, wchodzenie po schodach)
– ćwiczenia palców (naśladowanie pisania na komputerze, gry na pianinie, deszczu, rysowania kółek w powietrzu, składanie i rozkładanie palców, układanie modeli z palców np. koszyk, koło)
– lepienie z plasteliny, również gliny prostych kształtów (np. kulek, wałków, rogalików, ludzi, koszyków, liter, zwierząt i innych elementów)
– malowanie palcem i pęczkiem waty umaczanym w farbie
– zamalowanie kartki farbami (z góry w dół, od lewej do prawej strony)
– odrysowanie własnej dłoni, odrysowywanie płaskich przedmiotów np. monet, talerzyków itp.
– robienie kulek z bibułki lub krepiny, wyklejanie nimi konturów
– obrysowywanie konturów (pogrubienie konturów, kalkowanie)
– rysowanie równocześnie obiema rękami tych samych elementów
– łączenie kropek obrazujących różne przedmioty
– wciskanie w tablicę korkową pinezek – wyjmowanie ich z podłoża
– zbieranie palcami drobnych elementów (pinezki, ziarenka, guziczki) – dwoma palcami, kciukiem i wskazującym, zbieranie wyżej wymienionych elementów pęsetą
– wyrabianie ciasta podczas prac domowych
– strząsanie wody z palców
– zabawa w kominiarza (wchodzi kominiarz po drabinie…)
– rysowanie patykiem po ziemi, po piachu
– zabawa w pociągi – ruch rąk naśladuje obroty kół
– gry w pchełki, bierki, kręgle

– rzucanie woreczków lub piłeczek – kto dalej (do usprawniających całe ręce)
– podbijanie balonika wyłącznie palcami prawej i lewej ręki
– wykonywanie budowli z drobnych klocków lego

………………………………………………………..

25.06.2020

Dzisiaj, w związku ze zbliżającymi się wakacjami mam dla Was kolorowankę „Kredką po świecie” przygotowaną przez bookarnik.pl

Użyjcie jak najwięcej kolorów i porozmawiajcie z Rodzicami gdzie chcielibyście wyjechać? Co byście tam robili?

Pozdrawiam i życzę udanej podróży w świat marzeń!

https://ud.interia.pl/html/getattach,mid,69695,mpid,5,uid,c8adfff2634de250,min,0,nd,1,mimetype,application%2Fpdf,/kredka-po-swiecie2-bookarnik.pdf?f=kredka-po-swiecie2-bookarnik.pdf

https://ud.interia.pl/html/getattach,mid,69695,mpid,6,uid,c8adfff2634de250,min,0,nd,1,mimetype,application%2Fpdf,/kredka-po-swiecie1-bookarnik.pdf?f=kredka-po-swiecie1-bookarnik.pdf

…………………………………………………….

23.06.2020

Dzień Dobry!

wszystkim Tatom życzę wielu pociech z Pociech, radości każdego dnia z obserwowania jak wspaniale rozwijają się Wasze Maluchy! Dużo sił i cierpliwości 🙂

A z okazji Waszego Dnia dla Maluchów wysyłam kilka ciekawych zadań 🙂 Zaprojektujcie dla Waszych Tatusiów kubki i koszulki, powiedzcie im co dla Was znaczą!

Dobrego dnia!

https://ud.interia.pl/html/getattach,mid,69693,mpid,5,uid,c8adfff2634de250,min,0,nd,1,mimetype,application%2Fpdf,/Tato%2C%20tak%20ci%C4%99%20widz%C4%99_ebook%20%281%29.pdf?f=Tato%2C%20tak%20ci%C4%99%20widz%C4%99_ebook%20%281%29.pdf

………………………………………………………

19.06.2020

Dzień dobry!

Dzisiaj trochę o… nudzie. PrzyjrzyjMy się trochę tej trudnej emocji. Razem z Rodzicami poznajcie mechanizm nudy oraz to jak można sobie z nią radzic.

A jakie znacie już sposoby na nudę??

https://ud.interia.pl/html/getattach,mid,69542,mpid,5,uid,25c6ad040168ab35,min,0,nd,1,mimetype,application%2Fpdf,/PIZU_uczucia_w_nas_i_w_relacjach_ze_swiatem_01.pdf?f=PIZU_uczucia_w_nas_i_w_relacjach_ze_swiatem_01.pdf

…………………………………………………………………

18.06.2020

Dzisiaj porozmawiajcie o przyjaźni – kim jest przyjaciel? Co to znaczy być przyjacielem? Zwłaszcza teraz, kiedy wracamy do nowej rzeczywistości, warto odświeżyć kontakty – oczywiście w bezpiecznej odległości 🙂

https://akademia.pwn.pl/view/ab93ab71-675b-4fda-a88f-f6d22b8378b8/38168/PIZU_uczucia_w_nas_i_w_relacjach_ze_swiatem_01.pdf

…………………………………………………………..

16.06.2020

Truskawkowy miesiąc Czerwiec!

Zachęcam Was dziś byście razem z Rodzicami zrobili przepyszny koktajl truskawkowy. Poniższa instrukcja na pewno pomoże. Spędźcie dzisiaj razem trochę czasu – porozmawiajcie i cieszcie się sobą.

https://akademia.pwn.pl/view/e4e0d5fc-db6b-4288-8c5d-bb8d7a98a7d0/38165/MDR_przyroda_03.pdf

15.06.2020

Tato!
Zmęczony? Sfrustrowany? Bezsilny?
Rodzicielstwo okazało się być wyzwaniem?
Chcesz być skutecznym, szanowanym i empatycznym tatą?
Chcesz budować relacje w rodzinie bez nagród i kar,
mając na uwadze długofalowe rezultaty?
Szukasz nowych pomysłów, technik, podejścia,
by lepiej komunikować się ze swoim dzieckiem ?

Jeśli choć raz odpowiedziałeś TAK, zapraszam na cykl warsztatów:

POZYTYWNY TATA –
RODZICIELSTWO Z POZYTYWNĄ DYSCYPLINĄ.
CZĘŚĆ I.
ASERTYWNY TATA.

https://www.facebook.com/events/264681241263393/

12.06.2020

Drodzy Rodzice i Dzieci,

Zapraszam do ćwiczen dotyczących naszych zmysłów. Z pomocą Rodziców każde dziecko na pewno sobie poradzi

http://www.mp35.czest.pl/archiwum/data/uploads/justyna-1206/os_moje_cwiczenia_poziom_b_6.pdf

9.06.2020

Lato za pasem! Dzisiaj zestaw cwiczen ogólnorozwojowych! Dobrej zabawy!

http://www.mp35.czest.pl/archiwum/data/uploads/psycholog-1006/zestaw-lato-marzena-dziadkowiec-1.pdf

05.06.2020

A na zakończenie tygodnia robimy ćwiczenia na grafomotorykę, wzmocnienie motoryki małej, koncentrację uwagi, syntezę i analizę wzrokową oraz podstawowe liczenie – uff!!!

Ćwiczenia autorstwa EduAnima oraz Pani Kasia – Nauczycielka w przedszkolu, niania z powołania

https://ud.interia.pl/html/getattach,mid,68933,mpid,5,uid,daf99fc2acf4c880,min,0,nd,1,mimetype,application%2Fpdf,/Karty%20pracy%20Motoryka%20ma%C5%82a%20EduAnima24.pdf?f=Karty%20pracy%20Motoryka%20ma%C5%82a%20EduAnima24.pdf

4.06.2020

A dzisiaj zapraszam do teatru! Wirtualnie każdy może zobaczyć ciekawe przedstawienie „PINOKO”. Zachęcam, jak zwykle przy takich okazjach, do rozmowy z dziećmi na temat bajki, co zauważyły? Co im się podobało a co niekoniecznie?

Dobrej zabawy!

https://youtu.be/ZD4qmVImidM

2.06.2020

Dzisiaj motoryka mała, wzmacnianie pracy rąk – możecie SAMODZIELNIE stworzyć ciastolinę! To bardzo proste a daje dużo zabawy!

Zapraszam!

https://www.youtube.com/watch?v=kGDCuksUxPY&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2Z3QmaS-QzPLloJ4ATsoRq3hZ3HQ8XZoZCWmGccFq43GtE0eF1SMm14Sg

1.06.2020

DRODZY RODZICE!

Zarówno dla tych, którzy posyłają swoje Pociechy po raz pierwszy ale i tych, które wracają po długiej przerwie zapraszam na BEZPŁATNE webinarium o adaptacji! Konieczne są zapisy i link do wydarzenia umieszczam poniżej

https://www.facebook.com/events/566214057370510/

Kochane Maluchy!

Dzisiaj Wasz dzień! Z tej okazji przypominajka o tym jakie macie prawa!

Pamiętajcie tez o swoich obowiązkach- we wszystkim musi być równowaga!

Zycze Wam wielu godzin wspaniałych zabaw, emocji w poszukiwaniu odpowiedzi na najtrudniejsze pytania i wielu radosci!

https://youtu.be/f4tbWJo02q4

29.05.2020

Dzisiaj zapraszam Was do kolejnych „Rozwijanek”od LogoKocur. Ćwiczenia są dostosowane do możliwości dzieci przedszkolnych – także tych o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Wydrukujcie najlepiej w kolorze. Poćwiczycie swoje oczy, kojarzenie oraz – mam nadzieję – skoncentrujecie się na kilka minut 🙂

https://ud.interia.pl/html/getattach,mid,68632,mpid,6,uid,6bb0455cfd029c0e,min,0,nd,1,mimetype,application%2Fpdf,/LogoKocur%20Rozwijanki%20cz.IV.pdf?f=LogoKocur%20Rozwijanki%20cz.IV.pdf

28.05.2020

Dzisiaj mam dla Was kolorowe kosmozabawy od LogoKocur. Świetne różnorodne i ciekawe zajęcie ogolnorozwojowe dla dzieci. Polecam serdecznie i jeśli macie mozliwość – wydrukujcie w kolorze!

https://ud.interia.pl/html/getattach,mid,68632,mpid,5,uid,6bb0455cfd029c0e,min,0,nd,1,mimetype,application%2Fpdf,/LogoKocur%20Kosmozabawy.pdf?f=LogoKocur%20Kosmozabawy.pdf

26.05.2020

Dzisiaj wyjątkowy dzień – Dzień Mamy! Z tej okazji życzę wszystkim Mamom wielu radości i pociechy z Pociech, cierpliwości i wielu sił, które w dzisiejszym czasie są na wagę złota. Drogie Mamy pamiętajcie też o SOBIE! Bo NIC bez WAS! 🙂

Na dzisiaj zaplanowałam dla Was ROZMOWĘ . Ma ona na celu poszerzenie wiedzy naszych dzieci, poznanie informacji podstawowych osobie i o otaczającym świecie. Jest to szczególnie ważne dla dzieci młodszych oraz tych ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – odpowiedzi na niektóre z podanych zadań pomogą im opanować schemat i zachować bezpieczeństwo.

– opowiedzmy naszym Maluchom o tym ilu mamy członków najbliższej rodziny, gdzie mieszkamy i czym zajmujemy się zawodowo;
– opowiedzmy o naszej dzielnicy, patronie ulicy, co jest w pobliżu;
– zadawajmy pełne ciekawości pytania, pilnując by dziecko odpowiadało adekwatnie do jego treści (mogą one dotyczyć absolutnie wszystkiego 🙂
– oglądając z dzieckiem bajkę lub czytając mu ją zadajmy pytania dotyczące ich treści i zachęcajmy dzieci by opowiedziały o tym, co usłyszały/ zobaczyły – ćwiczymy w ten sposób koncentrację uwagi oraz poszerzamy umiejętności językowe i komunikacyjne
– wychodząc z domu na spacer zapytajmy dziecko co trzeba założyć, żeby wyjść na dwór; robiąc śniadanie zapytajmy czego musimy użyć żeby posmarować kanapkę serkiem lub masłem – te pytania pomagają dziecku usprawnić myślenie przyczynowo-skutkowe, uczy się wymieniać po kolei następujące po sobie czynności;

………………………………………………………

22.05.2020

Dzisiaj zapraszam Dzieci i Rodziców do wykonania kilku prostych ćwiczeń usprawniających funkcje słuchowe:

– wyszukajcie obrazki na dana głoskę np. „p” – „pies”
–podzielcie wyrazy na sylaby z klaskaniem np. „ka-wa”
– porozróżniajcie dźwięki (możecie skorzystać z YouTube) np.: pluskanie w wodzie, gniecenie papieru, rozpoznawanie po głosie różnych osób
– spróbujcie nauczyć się prostych wierszyków lub piosenek (Jana Brzechwy, króciótkie piosenki Pomelody dostępne na youtube – również po angielsku)
– wyjdźcie na krótki spacer lub na balkon i wsłuchajcie się w otoczenie otoczenia (co teraz słychać?)

21.05.2020

Dzisiaj zapraszam Was na ćwiczenie koncentracji uwagi – wszystkim dobrze znane puzzle – proponuję dwie układanki. Poproście Rodziców o wycięcie i … bawcie się dobrze:) Porozmawiajcie razem o tym, co widzicie na obrazku – możecie też wymyślić własną historię

https://ud.interia.pl/html/getattach,mid,68397,mpid,7,uid,a8bd11ac34b56c0c,min,0,nd,1,mimetype,application%2Fpdf,/Memo_ukladanki_odcinki_6_10.pdf?f=Memo_ukladanki_odcinki_6_10.pdf

19.05.2020

Dzisiaj poćwiczymy grafomotorykę. Zapraszam do kilku ćwiczeń – możecie do niego użyć kredek, farb, ołówków – co akurat macie pod ręką. Powodzenia!

https://ud.interia.pl/html/getattach,mid,68397,mpid,5,uid,a8bd11ac34b56c0c,min,0,nd,1,mimetype,application%2Fpdf,/ZR_grafomotoryka_poziom1_01.pdf?f=ZR_grafomotoryka_poziom1_01.pdf

……………………………………………………

15.05.2020

Kochani dzisiaj mamy Dzień Rodziny! Z tej okazji Międzynarodowy Projekt Edukacyjny „Każdy z nas z jest inny, równy i wyjątkowy” przygotował zestaw wielu ciekawych ćwiczeń mających na celu poznanie rożnych rodzinnych ról, utworzenie drzewa genealogicznego czy po prostu – wzmocnienia więzi rodzinnych. Autorką pomocy jest p. Marzena Dziadkowiec

Zapraszam do zabawy :

https://drive.google.com/file/d/12X6kar23D4htgObPFfvWmm8nvY2UtHe2/view?fbclid=IwAR05OwZaNKnHSJatu7r6TlXcIYAzMlsY0TJCFGS_nBqD-GjviheOulqQDFg

…………………………………………..

14.05.2020

Drodzy Rodzice, zapraszam Was na cykl odpłatnych webinariow – cena wieczoru to 15 zł. Prowadzi je p. Danuta Kuznik- wieloletni edukator pozytywnej dyscypliny, pedagog. Serdecznie zapraszam!

(% gallery name=psycholog-1405 %)

KAŻDY Z NAS JEST WYJĄTKOWY!!! Dzisiaj docenimy naszą „wyjątkowość”. skupmy się na tym co w nas i w naszych Maluchach jest najlepszego, wyjątkowego, jedynego w swoim rodzaju. Z pomocą fantastycznych kart stworzonych przez p. Marzenę Dziadkowiec, już Wam znaną, możecie dzisiaj trochę się sobą pochwalić 🙂

Gotowi?

https://ud.interia.pl/html/getattach,mid,68266,mpid,2,uid,a8bd11ac34b56c0c,min,0,nd,1,mimetype,application%2Fpdf,/Jestem%20wyja%CC%A8tkowy-%20karta%20pracy%20%C2%A9MarzenaDziadkowiec.pdf?f=Jestem%20wyja%CC%A8tkowy-%20karta%20pracy%20%C2%A9MarzenaDziadkowiec.pdf

……………………………………..

12.05.2020

Zapraszam dzisiaj wszystkich, razem z Rodzicami, do utworzenia KAPSUŁY CZASU. To super zabawa, w której odnajdą się zarówno dorośli jak i maluchy. Przekazuję Wam wzór takiej kapsuły- można ją dowolnie zmieniać i dostosowywać. Kiedy minie już ten trudny czas możecie wiele się o sobie dowiedzieć – zarówno Dzieci jak i Rodzice 🙂 Autorką pomocy jest p. Marzena Dziadkowiec
Zapraszam do zabawy!

https://ud.interia.pl/html/getattach,mid,68143,mpid,5,uid,9813c3328fc70231,min,0,nd,1,mimetype,application%2Fpdf,/Moja%20Kapsu%C5%82a%20Czasu-%20%20%C2%A9Marzena%20Dziadkowiec%202020.pdf?f=Moja%20Kapsu%C5%82a%20Czasu-%20%20%C2%A9Marzena%20Dziadkowiec%202020.pdf

……………………………………………………

11.05.2020

Drodzy Rodzice,

Zapraszam serdecznie na BEZPŁATNY WEBINAR „JAK RADZIĆ SOBIE Z DZIEĆMI I EMOCJAMI PODCZAS IZOLACJI DOMOWEJ”. Niestety temat dalej dla wielu aktualny.

Serdecznie zapraszam a poniżej przesyłam link do rejestracji:

https://aboutparenting.typeform.com/to/pOS0FV?fbclid=IwAR15kfNtxytAbCaqimvakOJ3ixeMmPXc0Y7v03rMNswSV4_29gnKoGkyE2I

………………………………………………..

8.05.2020

Dziś rozwiniemy kompetencje emocjonalne dzieci, ich umiejętność adekwatnego odpowiadania na zadane pytania. Link przekieruje Rodziców na stronę, na której znajdą Karty Rozmowy z progrmu Stanford Harmony. Na kartach znajdują się pytania dotyczące różnych zagadnień. Na koniec możemy oczywiście poprowadzić swobodną rozmowę z dzieckiem na temat np. dzisiejszego samopoczucia, albo co by zrobiło gdyby miało magiczną różdżkę.

Zainteresujmy się dzisiaj sobą nawzajem!

https://akademia.pwn.pl/view/5d18f617-2f0d-4ff9-aa3f-e22c800742c9/37538/Karty_Rozmowy.pdf

………………………………………….

07.05.2020

Dzisiaj mam dla Was karty ćwiczące umiejętności grafomotoryczne. Odpowiednio dla 3,4,5 i 6 latków.

Zapraszam do zabawy 🙂

http://www.mp35.czest.pl/archiwum/data/uploads/psycholog-7-maja-nr1/zabawy_grafomotoryczne_dla_3-latkow_lodka.pdf

http://www.mp35.czest.pl/archiwum/data/uploads/psycholog-7-maja-nr1/zabawy_grafomotoryczne_dla_4-latkow_balony.pdf

http://www.mp35.czest.pl/archiwum/data/uploads/psycholog-7-maja-nr1/zabawy_grafomotoryczne_dla_5-latkow_smok.pdf

http://www.mp35.czest.pl/archiwum/data/uploads/psycholog-7-maja-nr1/zabawy_grafomotoryczne_dla_6-latkow_pojazdy.pdf

…………………………………………………..

05.05.2020

Dzisiaj zapraszam WSZYSTKICH do zabawy w rozpoznawanie dźwięków. Będą nam do tego potrzebne krótkie nagrania, które można znaleźć na YouTube (np. odgłos karetki pogotowia, miauczenie kota,dzwoniący telefon, klakson samochodowy, dźwięk odkurzacza lub suszarki,lecący helikopter, wiertarka etc.).

Zabawa będzie polegała na tym, że po każdorazowym odtworzeniu dźwięku dziecko ma zgadnąć co to za dźwięk. Na koniec ćwiczenia można zadać pytanie ile było puszczonych dźwięków – w ten sposób, oprócz rozpoznawania dźwięków i ich nazywania, poćwiczymy również koncentrację uwagi.

…………………………………………………

4.05.2020

Zapraszam na bezpłatny webinar dla rodziców pod znamiennym tytułem „niegrzeczne dzieci nie istnieją”

https://m.facebook.com/events/240599607315772?acontext=%7B%22ref%22%3A%223%22%2C%22action_history%22%3A%22null%22%7D&aref=3

………………………………………………..

30.04.2020

Dzisiaj, przed majowym weekendem, zapraszam Was razem z rodzicami do wysłuchania wspaniałej bajki o myszce Frederiku i lwie. Wspaniała, krótka bajka o niespodziewanej przyjaźni i tym, że nawet niepozorne stworzenie może być pomocne – wszystko zależy od naszych indywidualnych zdolności i predyspozycji 🙂

Dobrego odbioru i wspaniałej rozmowy!

https://www.youtube.com/watch?v=XDr3GM6H5nM

Na dzisiejszy dzień proponuję również ćwiczenia usprawniające koordynację wzrokowo-ruchową. Mogą to być np.

– malowanie palcami,

– możemy naśladować pisanie na komputerze lub grę na pianinie,

– wsypcie do miseczki guziki różnych rozmiarów, kuleczki lub ziarenka ryżu i przenieście do drugiej używając tylko palca wskazującego i kciuka

– zagrajcie razem w bierki lub pchełki

……………………………………………………….

28.04.2020

Witajcie Maluchy i Rodzice!

Dzisiaj mam dla Was, rozruchowo, bajkę. Do wspólnego przeczytania i rozmowy na temat wszechobecny, a jednak ciągle obcy i nie do końca poznany.

https://basia.com.pl/_files/Files/MZ/_i/MZ_i_glupi_wirus_lite.pdf?fbclid=IwAR05EcSMlkE8et7JzHFbchTSj7VVBAJVlztE2VtBFW3P4eHRC3VMK8VYO-0

Dzisiaj również chcę zaproponować ćwiczenia na koncentrację uwagi:

Kochani dzisiaj spróbujcie:

– opowiedzieć w co jest ubrana mama, ale wtedy, kiedy jej nie widzicie (np. jest w kuchni, albo w drugim pokoju)

– włóżcie do woreczka 3 przedmioty (dla 3 latków), 4 (dla 4 latków), 5 (dla pięciolatków) i 6 (dla 6 latków). Spróbujcie opowiedzieć do czego służą tylko dotykając.

Drodzy Rodzice!

Bardzo serdecznie zapraszam Was na webinar prowadzony przez Wojciecha Jablonskiego – trenera pozytywnej dyscypliny – rewelacyjnej, skutecznej metody wychowawczej, która szanuje obie strony – Rodzica i Dziecka.

https://m.facebook.com/events/2280875258880779?acontext=%7B%22ref%22%3A%223%22%2C%22action_history%22%3A%22null%22%7D&aref=3

…………………………………………………………

24.04.2020

Kochani!

Dzisiaj ćwiczymy nazywanie i okazywanie emocji!!! Poniżej dla Rodziców podaje link, pod którym znajdziecie 4 rodzaje emocji podstawowych (radość, złość, smutek i strach).

Podczas układania puzzli zachęcam do rozmowy z dziećmi o emocjach zadając na przykład poniższe pytania:

1. Kiedy odczuwamy taką emocję?

2. pamiętasz jakąś sytuację, podczas której odczuwałaś/eś taką emocję?

3. Co możemy zrobić, żeby poradzić sobie ze strachem/złością/smutkiem?

4. pokaż swoją radosną/smutną/złą/wystraszoną minę 🙂

Zachęcam Rodziców do korzystania również z własnych doświadczeń! Opowiadajmy im o tym, co i kiedy my czujemy – to buduje relację i bliskość tak bardzo potrzebną w obecnym czasie. Uwiarygadnia nas jako ludzi i buduje poczucie bezpieczeństwa.

https://przedszkouczek.pl/wp-content/uploads/2020/01/Puzzle-1.pdf

Dobrej zabawy!

Zachęcam Was, Drodzy Rodzice, do zabawy! Poniżej przesyłam kilka propozycji zabaw ćwiczących zmysł słuchu.

SŁUCHOWE MEMO. Do stworzenia słuchowego memo wykorzystujemy puste „żółtka” z jajek niespodzianek. Najpierw, razem z dziećmi, oznaczamy parami opakowania. Wykorzystujemy do tego naklejki z cyframi. Następnie do poszczególnych par wkładamy różne materiały, zawsze takie same do opakowań o tym samym numerze. Dziecko potrząsa kolejno „żółtkami” i szuka dwóch, które wydają takie same dźwięki.

ZGADNIJ GDZIE? Niezwykle prosta zabawa. Jednemu z jej uczestników przewiązujemy oczy przepaską, inny uczestnik zabawy staje z jednej ze stron osoby z przepaską i woła ją po imieniu. Osoba z przewiązanymi oczami musi wskazać, z której strony usłyszał dźwięk swojego imienia

CO TO ZA DŹWIĘK? Świetną zabawą stymulującą zmysł słuchu jest plenerowe rozpoznawanie dźwięków. Możemy wyjść na balkon lub krótki spacer – dźwięków ptaków, szumu drzew, dźwięków samochodów, motorów, robót drogowych,

GRAJĄCY PATYCZEK Przesuwamy patyczek po nierównych powierzchniach np. grzebieniu, karbowanej tekturze , tarle i wraz z dzieckiem wsłuchujemy się w powstałą muzykę

……………………………………………………

23.04.2020

Dzisiaj będziemy się uczyć poprzez zabawę. Poniższa aplikacja, stworzona przez psychologa dziecięcego, pokazuje, że dla dzieci w wieku przedszkolnym bardzo ważny jest też rozwój umiejętności kognitywnych tj. poznawczych. Jeśli funkcje mózgowe zostaną odpowiednio wygimnastykowane, dziecko osiąga wyższy stopień IQ i łatwiej będzie się uczyć materiału szkolnego.

Ta aplikacja ma kilka stopni trudności – od najprostszego dla dzieci 4-letnich nawet po dzieci w wieku szkolnym.

Znajdziecie tam bardzo dużo ćwiczeń oraz ciekawych zadań m.in. puzzle, opowiadania interaktywne, grupowanie przedmiotów, ćwiczenia pamięci oraz inne.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.hedgehogacademy.hedgehogsadventureslite

Zachęcam Was, Drodzy Rodzice, do zabawy!

Poniżej przesyłam kilka propozycji zabaw ćwiczących zmysł smaku i węchu:

ZABAWA W BADANIE SMAKÓW. Stawiamy przed dzieckiem pojemniczki z różnymi produktami o intensywnym smaku (sól, cukier, sok z cytryny itp.). Prosimy dziecko, by zamknęło oczy i otworzyło buzię. Na czubeczku łyżeczki aplikujemy dziecku odrobinę każdego produktu. Zadaniem dziecka jest określenie smaku, podanie nazwy produktu oraz miejsca na języku, w którym najlepiej wyczuwa smak. Do zabawy można użyć także różnych smaków dżemów, kremów itp.

RÓŻNE SMAKI. Rozkładamy przed dzieckiem miseczki z rożnymi produktami spożywczymi. Zadaniem dziecka jest skosztowanie produktów i stworzenie kolekcji grup o danym smaku: gorzki, słodki, słony, kwaśny.

SMAKOWITE ŁYŻECZKI. Łyżeczki moczymy w różnych produktach spożywczych np. miód, dżem, czekolada, majonez, śmietana, musztarda i zachęcamy dziecko do ich próbowania i nazywania.

OWOC CZY WARZYWO? Zachęcamy dziecko do próbowania z zamkniętymi oczami warzyw i owoców a następnie prosimy dziecko, by nazwało to, czego właśnie spróbowało.

……………………………………………..

22.04.2020

Trach w ten strach cz. 3

Już dobrze znany rodzicom poradnik. Zapraszam na cześć 3.

http://site-387393.mozfiles.com/files/387393/WYDANIE_SPEC__NR__3_Trach_w_ten_Strach.pdf

………………………………………………….

21.04.2020

Drogie dzieci:

Dzisiaj poćwiczymy syntezę wzrokową, logiczne myślenie oraz klasyfikację przedmiotów. Ćwiczenie mogą wykonać dzieci już od 3+.

https://akademia.pwn.pl/download/b0a8de4b-c8dc-4a2c-8890-cc61408fd088/37814

A po pracy i ćwiczeniach zapraszam na zabawę!

Poniższa bezpłatna aplikacja wspomagające myślenie logiczne, wyobraźnię przestrzenną.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.hedgehogacademy.logicspatialintelligencelite

Kolejna aplikacja z tej serii wspomaga pamięć i uwagę

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.hedgehogacademy.memoryattentionlite

Zachęcam Was, Drodzy Rodzice, do zabawy! Poniżej przesyłam kilka propozycji zabaw na koordynację wzrokową-ruchową:

NALEWANIE I PRZESYPYWANIE Dzieci uwielbiają eksperymenty. Zabawa polega na przelewaniu płynów z kubeczka do kubeczka, przez lejek, a łyżeczką przesypywanie drobnych materiałów (ryż, kaszę) do pojemników różnej wielkości i kształtu.

SORTOWNIE. Mieszamy np. kasztany lub inne większe orzechy, kamyczki ozdobne z ryżem i grochem i zachęcamy dziecko do poszukiwania kasztanów i ich oddzielenia.

………………………………………………………….

17.04.2020

Szanowni Rodzice, Drogie Dzieciaki!

Dalej kontynuujemy pracę zdalną z dziećmi zatem, by ułatwić Wam to trudne zadanie, proponujębezpłatną aplikację, w której znajdziecie ćwiczenia dla dzieci 3+ – również, a może przede wszystkim dla tych ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. W tej aplikacji ćwiczymyklasyfikację wg kolorów i kształtów, zaczynamy powoli liczyć oraz nazywać różne przedmioty.

https://play.google.com/store/apps/details?id=brilliant.sari

Zachęcam Was, Drodzy Rodzice, do zabawy! Poniżej przesyłam kilka propozycji zabaw ćwiczących zmysł dotyku – dzisiaj czucie powierzchniowe i głębokie

MALOWANIE RĄCZKAMI umoczonymi w farbie plakatowej połączonej z piaskiem dekoracyjnym, czy rysowanie w piance do golenia, piasku lub mące.

ZAMRAŻANIE PRZEDMIOTÓW. W przezroczystych kubeczkach wypełnionych wodą, zamrażamy różne drobne przedmioty. Zabawa pozwala poznawać różne właściwości wody. Dziecko uczy się stosować pojęcia zimny – ciepły. Z zamrożonych wycisków dzieci mogą układać obrazki, działania, wyrazy itp.

ZABAWY Z WODĄ pozwalają ocenić dzieciom kolejne właściwości przedmiotów i sprawdzić jak zachowują się w cieczy. Bardzo ciekawe jest określanie, który przedmiot włożony do wody utonie, a który będzie unosił się na powierzchni. Dobrze jest pozwolić dzieciom na przelewanie płynu z naczynia do naczynia. Można również barwić wodę farbami i takim roztworem polać suchy piasek. Dzieci obserwując jak piasek chłonie płyn, chętniej pobrudzą w nim rączki, czy coś narysują, doskonaląc sprawność rączki.

………………………………………………………..

16.04.2020

Pozostając jeszcze w klimacie niedawnych Świąt proponuję ćwiczenie usprawniające myślenie przyczynowo- skutkowe, opowiadanie, wzmacnia pamięć. Dodatkowo rozwija i wzmacnia umiejętności grafomotoryczne.

Ćwiczenia szczególnie pomocne dla dzieci 5+ ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

https://akademia.pwn.pl/download/21b36504-cf3e-464f-a6b8-e6f828d3ed7c/37861

Ćwiczenia dla dzieci 3+ z pomocą rodziców

https://akademia.pwn.pl/download/1aa007f7-6d38-426d-9dae-13cdab999280/37851

Dobrej zabawy!

Zachęcam Was, Drodzy Rodzice, do zabawy!

Poniżej przesyłam kilka propozycji zabaw ćwiczących zmysł dotyku.

DOTYKOWE MEMO. Całość zabawy odbywa się pod przykryciem. Rozkładamy elementy układanki na płaskim podłożu, zakrywamy je kawałkiem koca, skrawkiem materiału. Jedynie przy użyciu dłoni i ich dotykowi dziecko łączy elementy układanki w pary. (maksymalnie 4-elementowe!)

ZGADNIJ, CO SIĘ KRYJE W WORKU.W worku ukrywamy kilka przedmiotów, znanych dziecku, o różnej fakturze i cechach: miękkie, twarde, zimne, ciepłe, kwadratowe, okrągłe, itp. Dziecko wkłada rękę do worka, tylko i wyłącznie przy wsparciu dotyku musi odgadnąć co w danym momencie trzyma w ręku.

ŚCIEŻKA DOTYKOWA. Na płaskiej powierzchni układamy przedmioty o różnej fakturze: ziarna zboża, groch, ryż, fasolę, szyszki, kamienie, miękkie tkaniny.(Można je wsypać do lateksowych rękawiczek, napełnione rękawiczki związać sznurkiem, zostawić trochę powietrza w środku. Dzięki temu podczas zabawy można robić balony, gdy mocniej ściśniemy rękawiczkę). Zadaniem dziecka jest przejście po ścieżce. Dziecko może opisywać cechy przedmiotu, na którym właśnie stoi.

DOMINO DOTYKOWE. Przycinamy jednorazowe kubeczki do picia na wysokości około 1 centymetra. Wlewamy do nich klej wikol dostępny w marketach budowlanych i wkładamy wybrane ziarna. Po zaschnięciu kleju ziarenka trwale przylegają do kubeczka, a dobra zabawa jest gwarantowana. Do wykonania domina można użyć również guzików, kamyczków, tkanin i wiele innych.

……………………………………………….

14.04.2020

Dzisiaj zapraszam Was na krótkie ćwiczenia Usprawniające syntezę i analizę wzrokową, koncentrację oraz uzupełniające wiedzę ogólną – dzisiejsze ćwiczenia kieruję szczególnie dla dzieci 5/6/7 letnich. Dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych wykonują ćwiczenie na miarę swoich możliwości.

1. Dopasuj ulubione jedzenie do zwierzaka

2. Połącz kropki, a zobaczysz które dziecko naśladuje jakie zwierzątko

3. Policz wagony – możesz pokolorować cyfry

4. Połącz plecaki z odpowiednimi wagonami

https://akademia.pwn.pl/download/4dbb1aee-b74e-4af8-a919-a0277b66dfb5/37847

Pozdrawiam
Justyna Krukowska

…………………………………………………………….

10.04.2020

Życząc Państwu spokojnych, w końcu rodzinnych i pełnych wzajemnego szacunku i uwagi zostawiam garść zabaw ćwiczących umiejętności grafomotoryczne oraz koncentrację uwagi.

http://www.mp35.czest.pl/archiwum/data/uploads/psycholog-1004/koncentracja-uwagi-i-sprawno-grafomotyrczna-11.04.2020.pdf

Maluchy!

Zapraszam Was i Waszych Rodziców na krótkie spotkanie z p. Katarzyna Chęsy – Zajic, która jest śpiewaczką operową! Mam nadzieję, że ta krótka historia przybliży Wam zawód jakim jest muzyk. Odpowie na pytania co trzeba mieć i co trzeba zrobić żeby móc taki zawód wykonywać.

Serdecznie zapraszam na to spotkanie!

https://youtu.be/hMx6fXfsE2E

A poniżej zapraszam Was do wysłuchania kilku utworów w wykonaniu p. Kasi

https://youtu.be/12PpplyAlQE

https://youtu.be/EE4oysVHCBI

Miłego słuchania!

……………………………………………………………..

9.04.2020

Dzisiaj ćwiczymy syntezę wzrokową.

Ćwiczenie 1. Znajdź i zaznacz podaną parę czapeczek – zwróć uwagę na kolejność!

Ćwiczenie 2. Znajdź i zaznacz podany zestaw ubrań – zwracając uwagę na kolejność!

http://www.mp35.czest.pl/archiwum/data/uploads/psycholog-904-2020/synteza-wzrokowa-9.04.2020.pdf

……………………………………………………..

7.04.2020

Dzisiaj garść ćwiczeń na syntezę wzrokową.

Ćwiczenie 1. Zaznacz rybki, które płyną w prawo kolorem niebieskim, a te, które płyną w lewo kolorem czerwonym

Ćwiczenie 2. Znajdź i pokoloruj wszystkie literki L

Ćwiczenie 3. Znajdź i pokoloruj wszystkie literki T

Ćwiczenie 4. Znajdź i pokoloruj wszystkie cyfry

Link do ćwiczeń:

http://www.mp35.czest.pl/archiwum/data/uploads/analiza-wzrokowa-psycholog-704/analiza-wzrokowa-07.04.pdf

………………………………………………………………….

3.04.2020

Dzisiaj proponuję https://www.superkid.pl. To strona, na której znajdziecie mnóstwo propozycji dla swoich Maluchów. Na stronie trzeba się zarejestrować i proszę się nie zrażać – wiele materiałów jest dostępnych za darmo. Szczególnie polecam zakładkę „Strefa online” na której znajdziecie różnego rodzaju interaktywne kolorowanki

Pozdrawiam!

………………………………………………….

2.04.2020

Drodzy!

Pod poniższym linkiem wysyłam Wam interaktywne zabawy edukacyjne! Pamiętajcie tylko o maksymalnym (!!!) czasie 30 minut przed ekranem dziennie.

https://akademia.pwn.pl/view/794943f2-97e5-3d04-a782-f1432a8eafe9/36781/CwiczeniaInteraktywne_Lubie-wiosne-lubie-lato/index.html

Pozdrawiam

Justyna Krukowska

………………………………………………………………………………

31.03.2020

Wertując internet w poszukiwaniu użytecznych narzędzi trafiłam na ruletkę emocji – prosta aktywność, która powoduje, ze musimy my rodzice a także nasze maluchy przemyśleć nasz wewnętrzny świat ale także czasem zdystansować od samych siebie 🙂 – myślę, że zabawa może być już użyteczna od 5 roku życia.

Ciekawa jestem Waszych spostrzeżeń i wrażeń.

Pozdrawiam

Justyna Krukowska

Link:

https://wordwall.net/pl/resource/1021962/psychologia/ruletka-emocji

…………………………………………………………………………..

Drodzy Rodzice!

Teraz coś tylko dla Was- razem z autorkami Małgorzata Taraszkiewicz, Anna Tyrakowska, Zofia Napela, – zapraszam do zapoznania się poradnikiem „Trach w ten strach!”

Nieoceniona pomoc w dobie dezinformacji i wszechobecnego lęku. Warto poświecić sobie trochę czasu i zadbać o własny dobrostan. By mieć samemu w sobie spokój my, Rodzice, na miarę możliwości musimy zadbać o siebie by skutecznie wspierać nasze Maluchy.

https://centrumorganizacjiszkolen.com/wp-content/uploads/2020/03/PORADNIK-NA-TRUDNE-CZASY.pdf?fbclid=IwAR2SLiLVZ_n9H7un-yNrYJaRsXdz72fWJzIlpZb9ZT1ZOuNPbeiSmzDZO3I

………………………………………………………………………..

27.03.2020

Kolejna wartościowa i pomocna przede wszystkim opcja dla Dzieci i Rodziców – o której zapewne cześć z Państwa już słyszała – POMELODY!

Anna Weber, autorka tego pionierskiego programu jest kompozytorka ale przede wszystkim mama trójki chłopaków. Stworzyła wspaniałe miejsce harmonijnego rozwoju dla dzieci zwłaszcza tych do 6 roku życia. A na ten czas udostępniła za darmo kilka funkcjonalności platformy pomelody

Polecam i zycze udanego wspólnego muzykowania – może warto w tym czasie odkryć muzyczny potencjał rowniez w Waszych rodzinach

Pozdrawiam

Justyna Krukowska

Linki poniżej:

https://youtu.be/pNyX4KWvr88

https://m.facebook.com/profile.php?id=762885670544175&ref=content_filter

………………………………………………………………………..

26.03.2020

Wydawnictwo gier planszowych i komiksów foxgames.pl rowniez przychodzi z pomocą z darmowymi kolorowankami.

Pamietajmy, ze oprócz oczywistej rozrywki kolorując wspomagamy rozwoj motoryki małej naszych maluchów, planowanie ruchu oraz jego precyzję. Dodatkowo możemy ćwiczyc nazywanie kolorów, rozwijamy wyobraźnie oraz kreatywność.

Linki do materiałów:

1.http://foxgames.pl/wp-content/uploads/2020/03/ZAGADKOWAPODROZ_kolorowanki.pdf?fbclid=IwAR2cxJNN_XwbjaSJ-RiUzMW_PO7vvRpnM9V3PeSLCJZ_aqwLt1AapcdymEE

2.https://pliki.greg.pl/Zagadki_i_malowanki.php?z=greg_fb&fbclid=

Proszę pamiętać, że jestem do Państwa dyspozycji pod adresem mailowym justyna.krukowska.psyche@gmail.com

Skip to content